Про нові завдання інклюзивно-ресурсного центру під час військового стану
Усі ми перебуваємо в абсолютно нових умовах життя, природно, відчуваємо страх та паніку, особливо діти, дехто почувається розгубленим. Зараз надзвичайно важливо підтримувати одне одного, вміти заспокоїти людей, які знаходяться поруч, насамперед дітей.
КУ «Середино-Будський інклюзивно-ресурсний центр» Середино-Будської міської ради продовжує свою діяльність в умовах воєнного стану. Головним завданням ІРЦ є раннє та якісне визначення особливих освітніх потреб дитини та надання закладам освіти і батькам (законним представникам) рекомендацій, які допоможуть здобувачам реалізувати право на освіту відповідно до статті 20 Закону України «Про освіту».
29 квітня 2022 року під час засідання Кабінету Міністрів України було ухвалено зміни до Положення про інклюзивно-ресурсні центри щодо розширення кола завдань на період дії воєнного стану.
Нові завдання ІРЦ:
- проведення комплексної оцінки та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб з ООП, які вимушено змінили місце проживання (перебування) та були зараховані в інклюзивні класи (групи) або здобувають освіту з використанням технологій дистанційного навчання;
- надання інформаційної підтримки батькам дітей з ООП щодо закладів, у яких дитина може продовжувати навчання та отримувати інші додаткові послуги.
Також передбачається створення умов для психологічної підтримки дітей, які переживають психологічну травму. На період дії воєнного стану фахівці ІРЦ можуть надавати додаткові корекційно-розвиткові послуги всім дітям, зокрема й дистанційно. Крім того, спрощено процедуру подання документів для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, а також створено належні умови для звернення до ІРЦ осіб, які супроводжують групи внутрішньо-переміщених осіб і потребують додаткової підтримки.
Відповідно до Постанови КМУ № 765 від 21.07.2021 року фахівці (консультанти) ІРЦ при проведенні комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини визначають категорії (типи) освітніх труднощів, а не визначають медичні діагнози.
Комунальна установа тісно співпрацює з освітянами Середино-Будської, Зноб-Новгородської та Дружбівської територіальних громад. На даний час в цих громадах відкрито 21 інклюзивний клас та 5 інклюзивних груп. В цьому навчальному році планується відкриття ще 2 інклюзивних класів. Спостерігаючи за динамікою розвитку дітей з ООП, які навчаються в інклюзивних класах та групах педагогічні працівники, батьки та фахівці дійшли висновку, що інклюзивна освіта позитивно впливає на розвиток дітей, дозволяє їм розкрити власний потенціал та сильні сторони.
З педагогічними працівниками громад систематично проводяться інструктивно-методичні наради за участю асистентів вчителів/вихователів, вчителів інклюзивних класів/груп, заступників директорів шкіл, практичних психологів, соціальних педагогів. Проводяться наради в ЗДО з раннього втручання. Надаються консультаційні послуги щодо роботи з дітьми з ООП, розглядаються питання складання індивідуальних програм розвитку дітей на 2022-2023 навчальний рік. Батькам (законним представникам) надаються рекомендації щодо розвитку, навчання та виховання дітей.
Фахівцями (консультантами) комунальної установи у період з 1 січня 2022 року по 31 липня 2022 року було проведено: 686 корекційно-розвиткових занять, 10 комплексних оцінок розвитку, надано 526 консультацій батькам та 272 консультації педагогічним працівникам. За час роботи ІРЦ зареєстровано 277 звернень на проведення комплексної оцінки розвитку дітей, з яких проведено 262 КО та було виявлено 128 дітей з ООП.
Якщо у батьків (законних представників) виникають питання щодо розвитку дитини радимо своєчасно звертатись на консультацію до фахівців ІРЦ з метою раннього виявлення труднощів у розвитку дитини. Саме це є запорукою успішного навчання та виховання дитини.
Центр знаходиться за адресою: м. Середина-Буда, вул. Троїцька, 1, на території Середино-Будського ОЗЗСО № 1.