Куточок споживача
Встановлення Куточку споживача (покупця) передбачено Законом України «Про захист прав споживачів» і Порядком провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 №833 (далі – Порядок)
Суб’єкти господарювання сфери торгівлі при здійсненні своєї діяльності повинні дотримуватись вимог чинного законодавства.
Однією з вимог Порядку є обов’язкова наявність у магазині (торговому залі) на видному та доступному місці куточка споживача (покупця).
«Куточок споживача (покупця)» – інформаційний стенд з регламентованою інформацією для інформування та захисту інтересів споживачів. Такий стенд встановлюється чи розміщується на видному місці так, щоб покупець бачив його і міг підійти до нього, оглянути та ознайомитися з потрібною йому інформацією. Наявність необхідної інформації та документів в куточку споживача залежить від сфери діяльності суб’єкта господарювання.
Згідно пункту 10 Порядку, «Куточок соживача» повинен містити інформацію:
- про найменування власника (фізична особа-підприємець, ТОВ, приватне підприємство тощо) або уповноваженого ним органу;
- адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів;
- ліцензії, патенти, дозволи (у разі наявності).
Крім того, постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 №168 «Про внесення змін до Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» внесені зміни до Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 №833. Відповідно до цих змін скасовано обов’язкову наявність книги відгуків та пропозицій у суб’єктів господарювання сфери торгівлі.
! Зверніть увагу, що усі документи в куточку споживача (покупця) мають бути актуальними, з урахуванням законодавчих змін.