ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ
Нові правила сплати за землю: уникнути подвійної сплати стане простіше
З 1 жовтня 2025 року спрощено порядок справляння плати за землю у разі зміни власника нерухомості.
Якщо обов’язок сплати плати за землю переходить до іншої особи у зв’язку зі зміною власника нерухомого майна, то сума плати, внесена попереднім користувачем, може бути зарахована в рахунок майбутніх платежів нового користувача земельної ділянки.
Це можливо за умови відшкодування новим власником (користувачем) сплаченої суми попередньому платнику на підставі висновку контролюючого органу.
Такі нововведення внесені Законом України від 16 липня 2025 року № 4536-ІХ, який набрав чинності з 01.10.2025.
Відповідно до статті 120 Земельного кодексу України:
- у разі набуття права власності на будинок, будівлю чи споруду, право власності на земельну ділянку, на якій розміщено об’єкт, переходить до нового власника автоматично;
- якщо земельна ділянка перебуває у користуванні (зокрема в оренді), то до набувача нерухомості переходить і право користування нею.
Право власності або користування земельною ділянкою виникає з моменту його державної реєстрації. Власники землі та землекористувачі починають сплачувати плату за землю з дня виникнення відповідного права.
Нові правила спрямовані на спрощення процесу переходу обов’язку сплати плати за землю при зміні власника нерухомості, уникнення подвійної сплати та підвищення прозорості розрахунків із бюджетом.
Довідково.
Закон України від 16 липня 2025 року № 4536-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України “Про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення” та з метою удосконалення окремих положень податкового законодавства».
ДПС та Рада бізнес-омбудсмена співпрацюватимуть над удосконаленням інструментів вирішення податкових спорів, зокрема медіації
Державна податкова служба України та Рада бізнес-омбудсмена підписали оновлений Меморандум про партнерство та співробітництво. Інституції сконцентруються на удосконаленні інструментів комунікації та ефективному вирішення податкових спорів, зокрема медіації.
Документ підписали в. о. Голови ДПС Леся Карнаух та бізнес-омбудсмен Роман Ващук.
«Ефективна співпраця між ДПС та РБО триває вже багато років. Але сьогодні разом з Романом Ващуком прагнемо вивести цю взаємодію на новий якісний рівень. Бо маємо спільне завдання – полегшити умови роботи бізнесу, особливо в умовах війни, але без втрат для бюджету», – зазначила Леся Карнаух.
Вона наголосила, що партнери з РБО вже відзначають значне скорочення кількості заблокованих податкових накладних і, відповідно, звернень до судів, а також зменшення дрібних скарг на дії податкової.
«Тепер сконцентруємося на удосконаленні інструментів комунікації та ефективному вирішення податкових спорів. Один із найуспішніших способів – медіація. Цей прогресивний інструмент широко використовують у світі. Він дозволяє зменшити кількість судових скарг, економить час і ресурси і головне – допомагає знайти прийнятне рішення для кожної зі сторін», – сказала Леся Карнаух.
ДПС та РБО зосередяться на наступному:
- визначатимуть категорії спорів, які потенційно можна врегулювати альтернативними методами;
- розроблятимуть методи впровадження інструментів альтернативного вирішення спорів;
- створюватимуть спільні робочі групи для напрацювання пропозицій щодо їх застосування;
- готуватимуть пропозиції та законодавчі зміни для ефективного впровадження медіації.
Домовились і про перший практичний крок.
«Запроваджуємо експериментальний проєкт у Центральному міжрегіональному управлінні ДПС по роботі з великими платниками податків. Тут тестуватимуть інструменти альтернативного вирішення спорів у питаннях трансфертного ціноутворення», – додала Леся Карнаух.
В. о. Голови ДПС подякувала команді бізнес-омбудсмена за готовність долучитися до комплексної роботи.
«Оновлений Меморандум – не формальність, а документ, наповнений реальною суттю. Результатом має стати зменшення конфліктів та зміцнення довіри між бізнесом та владою», – наголосила вона.
Сучасний спосіб повернути частину сплачених податків: використовуйте застосунок «Моя податкова» для швидкого отримання податкової знижки
Головне управління ДПС у Сумській області нагадує, що право на податкову знижку, перелік витрат для її отримання та всі умови визначені статтею 166 Податкового кодексу України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17.
Ознайомтеся з документом, щоб скористатися своїм правом!
Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначено у п. 166.3 ст. 166 ПКУ.
Мобільний застосунок «Моя податкова» у розділі «Послуги» надає можливість подати податкову декларацію про майновий стан і доходи для отримання податкової знижки:
оберіть «Подати декларацію про майновий стан і доходи»;
вкажіть суму витрат відповідного виду;
зазначте реквізити банківського рахунку (інша інформація про банківський рахунок заповниться автоматично);
прикріпіть документи в електронному вигляді (додатки можуть бути додані у pdf-форматі або фото);
підписуйте та надсилайте.
Завантажуйте застосунок «Моя податкова» в AppStore або GooglePlay, ідентифікуйтеся онлайн за допомогою файлового або хмарного КЕП будь-якого надавача та використовуйте більше сервісів.
Нагадаємо, що скористатися податковою знижкою за витратами 2024 року можна протягом усього поточного року, для цього необхідно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи з додатком Ф3 та підтверджуючими документами до 31 грудня 2025 року включно.
Сектор інформаційної взаємодії
ГУ ДПС у Сумській області




